Fyrkantighet och socialt arbete går inte alltid hand i hand. Därför är vår utgångspunkt att utan undantag erbjuda det stöd som bedöms lämpligt utifrån individens behov. Att bo på ett stödboende är för en del nödvändigt under en tid men ska inte ses som en långsiktig lösning. En målsättning är att förebygga behovet av mer ingripande och omfattande stödinsatser senare i livet.
Stödboendet erbjuder b.la kontakt via jourtelefon dygnet runt. Veckoschema för respektive familj för att ringa in veckans åtaganden, praktisk hjälp vid exempelvis matinköp, tillgång till internet samt stödjande och motiverande samtal.
Att skicka månadsrapporter till berörd kommun är en naturlig del av vårt sätt att arbeta. Finns det behov av tätare återkoppling, kan veckorapportering komma att tillämpas.
Uppdragsgivare kan alltid kontakta oss, antingen genom arbetstelefonen som nyttjas på dagtid eller jourtelefonen som används efter stödboendets normala arbetstid.